Friday, September 12, 2014

Tukeran kado di acara NGAOS bareng komunitas ODOJ Malang

 Kurang lebih 3 bulanan yang lalu, saya gabung Komunitas ODOJ (One Day One Juz). Tujuannya agar saya lebih rajin aja baca qur'annya hohoho... Dulu, baca qur'an 1 lembar aja udah HUEBAT buat saya (buat saya lohhh xixiixixi). Tapi sekarang, 1 juz! udah jadi makanan sehari-hari buat saya ^_^ alhamdulillaah. Naah, bulan September ini ada acara NGAOS (NGaji On the Street) yang diadakan oleh ODOJ Malang. Mo ikutan ahhhh ( saya suka saya suka ^_^)
NGAOS invitation
It's been 3 month for me to join with the ODOJ community. ODOJ stands for One Day One Juz. It  is basically a program of reciting holy Quran (wherever you are) and it is facilitated via WhatsApp. ODOJ is a group of WhatsApp consisting of 30 members and one administrator. If all members (the 30 people) can read one juz per day, that means this group has finished reading the whole Quran on that day (we call it khatam). Awesome isn't it? The ODOJ members have to register through a website  before they can join the group. It is nice that we can get 30 new friends via WhatsApp and all of them have the same vision – khatam the Quran.
Naah, di acara NGAOS tadi, ada aturan untuk membawa kado (buat tukeran kado). Harganya maximal 10.000. Bingung deh saya, mo beliapa cobak? Halah, bikin aja sendiri! Nyari2 bahan yang ada, eh nemu bulatan2 yang gagal pake kmaren. (edisi gak bondho hohoho...) Dan inilah hasilnyaaa..

Hanging door "ODOJ"


I hope you can join ODOJ too one day.

No comments:

Post a Comment